McLaren Senna GTR zadebiutuje już 6 kwietnia

Oficjalnie zapowiedziano, że premiera odbędzie się podczas 77. edycji Goodwood Members’ Meeting.

McLaren Senna GTR już wkrótce zostanie pierwszy raz zaprezentowany publicznie. Zapowiadany jako „najbardziej ekstremalny samochód torowy” wkrótce będzie miał szansę oczarować publiczność w Goodwood.

Napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 825 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 25 KM więcej niż w przypadku drogowej wersji. Większa moc połączona jest z mniejszą wagą, która wynosi tutaj zaledwie 1188 kg i przekłada się na 694 KM/kg.

Jak każdy GTR, najnowszy model również ma niesamowitą aerodynamikę. Nadwozie zostało znacząco zmodyfikowane i dzięki temu auto ma siłę docisku równą 1000 kilogramów.

Wnętrze, względem drogowego McLarena Senna zostało oczywiście zmienione. Jak przystało na pojazd przystosowany ściśle do zmagań na torze, GTR pozbawiony będzie niepotrzebnych elementów zapewniających właścicielowi wygodę. Oznacza to wyrzucenie z wnętrza wszystkich poduszek powietrznych, ekranu info-rozrywki oraz elektrycznych zegarów kierowcy. Dodana zostanie bardziej sportowa kierownica z zintegrowanymi łopatkami do zmiany biegów oraz radar ostrzegający przed kolizjami z tyłu pojazdu. Aby jednak warunki panujące w kokpicie nie były zbyt spartańskie, McLaren zdecydował się na pozostawienie tego samego systemu klimatyzacji co w standardowej wersji auta.

Senna GTR otrzyma konwencjonalne zawieszenie z podwójnym wahaczem oraz geometrycznymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami, podobnymi do tych jakie znalazły się w McLarenie 650S i nadchodzącym 720S GT3. Aby zmaksymalizować przyczepność, na koła montowane będą opony Pirelli Slick Race, a układ hamulcowy będzie wydajniejszy o około 20 procent.

Wszystkie 75 planowanych egzemplarzy zostało już wyprzedane, a każdy z nich został wyceniony na 1,65 mln dolarów bez uwzględnienia podatków. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów we wrześniu.

TEST: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM DSG

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz