Supersamochody

Novitec podkręcił Ferrari 488 Pista

Włoska bestia generuje teraz 802 KM oraz 898 Nm.

Włoska bestia generuje teraz 802 KM oraz 898 Nm.

Dla większości osób supersamochody ze stajni Ferrari, Lamborghini czy McLarena, to samochody idealne, w których nie trzeba nic zmieniać. N bo po co tuningować samochód, który sam w sobie zapiera dech w piersiach, a jego osiągi stawiają go wyżej niż 99% innych samochodów? Świat jest jednak dziwny i nie każdy myśli w ten sposób.

Jeżeli wasze myśli idą właśnie w takim kierunku, to niemiecki tuner Novitec przygotował dla was coś specjalnego. Na warsztat firmy trafiło Ferrari 488 Pista i otrzymało sporą dawkę zmian.

Pomimo tego, że na pokładzie auta znajduje się najmocniejsza jednostka V8 jaką włoska marka kiedykolwiek wyprodukowała, to Novitec postanowił dać jej dodatkowego kopa. Dzięki modyfikacji ECU i nowemu układowi wydechowemu wykonanemu ze stali nierdzewnej, 3,9 litrowy silnik generuje teraz 802 KM przy 7,950 obr/min oraz 898 Nm przy 3,100 obr/min. Tym samym silnik został wzmocniony o 82 KM i 128 Nm.

W rezultacie Ferrari rozpędza się teraz do 100km/h w czasie 2,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 345 km/h. Są to wartości lepsze o 0,15 sekundy oraz 5km/h w porównaniu do podstawowej wersji maszyny.

Oprócz modyfikacji silnika, Novitec zadbał również o kilka zmian wizualnych i aerodynamicznych. Pojazd otrzymał szereg elementów wykonanych z włókna węglowego, mowa tutaj o np. przednim i tylnym spojlerze, osłonach lusterek bocznych, czy obudowach tylnych świateł. Dodatkowo Novitec przygotował specjalne felgi NF10 w współpracy z amerykańską firmą Vossen.

Ostatnią dużą zmianą jaką tuner wprowadził do samochodu jest zamontowanie hydraulicznego systemu zawieszenia, który obniża samochód o 35 mm. Jeżeli jednak na naszej drodze staną jakieś przeszkody, które mogłoby uszkodzić nisko umieszczone nadwozie, zawieszenie pozwoli nam na podniesienie przodu pojazdu o 4 cm.

źródło: Carscoops

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz