Lexus odświeżył model GS F

Sportowa limuzyna z 5-litrową V-ósemką pod maską doczekała się delikatnych zmian stylistycznych na zewnątrz i w środku, a także ulepszeń dotyczących układu jezdnego.

Lexus GS to model, który w Europie został zastąpiony modelem ES. Dzięki temu zyskał nieco nowocześniejszy wygląd oraz wprowadzone zostały nowsze technologie. Są jednak rynki, na których oba modele oferowane są jednocześnie, a dodatkowo, GS może pochwalić się sportową wersją “F” z 5-litrowym silnikiem V8 pod maską, którego moc przekazywana jest na tylną oś.

Te rynki to Japonia oraz USA. To właśnie tam pojawił się właśnie odświeżony model na rok 2020. Tym, co widać najbardziej są nowe, aluminiowe felgi pokryte czarnym, matowym lakierem. Oferowane są teraz w standardzie tego modelu, a opcjonalnie może zamówić ręcznie polakierowane felgi w cenie 600 dolarów. Nowością są również lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe Brembo z logo serii F Lexusa, które dołączyły do obecnych wcześniej zacisków w pomarańczowym kolorze.

Ulepszenia wprowadzono także w zawieszeniu. Sztywniejsze tuleje układu kierowniczego mają sprawić, że reakcja na skręt kierownicą będzie bardziej liniowa. Mocowania górnych wahaczy tylnych kół zostały wykonane z odlewanego aluminium, co zmniejsza ich masę i zarazem zwiększa sztywność, poprawiając właściwości jezdne.

Na rynkach Japonii oraz USA pod maską od lat pracuje 5-litrowy wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM. W Europie znajdziemy go aktualnie w modelach RC F oraz LC 500, jednak w wersji o zmniejszonej mocy do 464 KM z uwagi na normy emisji spalin.

2020 Lexus GS F

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz