Oto Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz zaprezentował drugi elektryczny samochód użytkowy w swojej ofercie.

Chociaż elektryczne silniki w świecie motoryzacji spotkać można przede wszystkim w osobowych samochodach, to coraz częściej umieszczane są również na pokładzie pojazdów użytkowych. Mercedes-Benz ma w swojej ofercie już vana eVito, a teraz niemiecka marka zaprezentowała jego większego kuzyna eSprintera.

Samochód wyposażony może być w dwie różne wersje akumulatorów. Mocniejsza ma moc 55 kWh, a słabsza 41 kWh. Pierwszy zestaw zapewnia maksymalny zasięg na 168 kilometrów drogi i udźwig 891 kilogramów. Mniejszy zestaw pozwoli na przejechanie 115 kilometrów, jednak przy jego wyborze możemy załadować na samochód już 1045 kilogramów. Jeżeli chodzi o ładowność, to eSprinter jest dokładnie tak samo pojemny jak jego spalinowy odpowiednik.

Zasięg samochodu wydłużany jest dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania. Kierowca wybrać może cztery poziomy mocy rekuperacji. Pierwszy wpływać będzie najmniej na drogę hamowania i “żeglowania”, ostatni naturalnie będzie znacznie je skracać, jednak odzyskiwać będzie przy tym największą ilość energii elektrycznej.

Niezależnie od wyboru zestawu baterii, za napędzanie auta odpowiada pojedynczy silnik o mocy 115 koni mechanicznych oraz 295 niutonometrów. Napęd przekazywany jest jedynie na przednią oś maszyny. Jako, że samochód trafi w największej części do przedsiębiorstw, nabywcy wybrać mogą jaką prędkość maksymalną oferować będzie maszyna. Do wyboru są trzy opcje, kolejno 80, 100 i 120 kilometrów na godzinę.

Potencjalnym nabywcom auta Mercedes oferuje specjalne narzędzia analityczne, które wyliczą czy włączenie elektrycznego dostawczaka do floty danej firmy będzie opłacalne.

2020 Mercedes-Benz eSprinter – oficjalne zdjęcia

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

źródło: Mercedes-Benz

Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 - test przyspieszenia

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz