Koenigsegg Gemera oraz Jesko Absolut na torowej sesji zdjęciowej

Oba auta miały duże problemy ze swoim publicznym debiutem, dlatego producent wysłał je na dodatkowe sesje zdjęciowe, aby ponownie pokazać jakimi są niesamowitymi maszynami.

Koenigsegg Gemera oraz Jesko Absolut zadebiutować miały podczas tegorocznego Geneva Motor Show. Wydarzenie z powodu pandemii koronawirusa się nie odbyło, jednak szwedzki producent i tak zdecydował się publicznie pokazać obie maszyny na hali targów i zaprosić zainteresowanych do zapoznania się z nimi. Można więc powiedzieć, że oficjalna prezentacja miała miejsce, jednak nie w takim otoczeniu, jakiego marka by chciała.

Nie zraziło to jednak producenta do działań marketingowych na rzecz swoich nowych modeli. Koenigsegg wysłał niedawno obie maszyny na torową sesję zdjęciową, aby ponownie pokazać jak niesamowicie się prezentują.

2020 Koenigsegg Gemera

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Koenigsegg Gemera został zaprojektowany z myślą o czterech dorosłych osobach. Samochód posiada rozstaw osi wynoszący 3 metry, co przekłada się na ogromną ilość miejsca. We wnętrzu znajdziemy bardzo bogate wyposażenie, by nasza podróż była najbardziej komfortowa. Z przodu dominuje ogromny wyświetlacz systemu inforozrywki, a pasażerowie z tyłu mają własne umieszczone na oparciach przednich foteli. Na pokładzie są również dwie ładowarki bezprzewodowe do smartfonów, Apple CarPlay, Hot Spot WiFi, system audio z 11 głośnikami oraz trzystrefowa klimatyzacja.

Maszyna posiada cztery silniki z czego trzy są elektryczne. Główna jednostka to zaledwie 2-litrowy, 3-cylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem. Jego moc to jednak aż 608 KM, dzięki zastosowaniu technologii Freevalve. Pozostałe trzy silniki elektryczne łącznie generują moc 1123 KM. Dwa z nich o mocy 500 KM każdy znajdują się z tyłu i napędzają po jednym kole, a trzeci o mocy 123 KM wspomaga jednostkę spalinową w napędzaniu przedniej osi. Jeśli chodzi o osiągi, to pomimo, że jest to komfortowy gran tourer, jest to też prawdziwy Koenigsegg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Gemerze zaledwie 1,9 sekundy

2020 Koenigsegg Jesko Absolut

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Koenigsegg Jesko Absolut powstał na bazie standardowego Jesko, jednak posiada całkowicie przeprojektowaną aerodynamikę, dzięki czemu nadwozie jest w stanie wygenerować docisk o sile 1400 kg. Bez żadnych cieczy na pokładzie auto waży 1320 kilogramów, a za jego napędzanie odpowiada 5-litrowy silnik V8 twin-turbo o mocy blisko 1300 KM i 1000 Nm, bądź ponad 1600 KM i 1500 Nm jeżeli pracować będzie na bogatym w bioetanol paliwie E85.

Właściwości te pozwolić mają osiągnąć najlepsze czasy przyspieszenia oraz najwyższą prędkość maksymalną niż jakikolwiek inny Koenigsegg w historii, oraz pokonać Bugatti Chiron Super Sport 300+ w walce o miano najszybszego produkcyjnego auta. Według symulacji komputerowych, szwedzki zawodnik jest w stanie rozpędzić się do nawet 532 km/h, jednak jak dotąd nie podjęto próby sprawdzenia tego w rzeczywistości, ponieważ ciężko znaleźć jest odpowiednio długą drogę.

TEST: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM DSG

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz