Porsche zanotowało spadek sprzedaży zaledwie 5% w pierwszym kwartale 2020 roku

Wielu producentów liczy miliardowe straty, a Porsche wciąż może pochwalić bardzo dobrymi wynikami oraz wzrostem sprzedaży modelu 911.

Aktualna sytuacja na całym świecie jest ciosem dla wszystkich. Wiele firm jest całkowicie zamknięte, a straty są ogromne. Przykładowo cała Grupa Volkswagen do niedawna traciła 2 miliardy euro tygodniowo, głównie z powodu wstrzymania sprzedaży w Chinach. Dziś sytuacja powoli się poprawia, a samych Chinach wznawiana jest produkcja i sprzedaż.

Okazuje się, że sytuacja nie dotyka wszystkich i jednym z ciekawszych przykładów jest Porsche. Niemiecki producent samochodów sportowych w pierwszym kwartale tego roku odnotował zaledwie 5-procentowy spadek sprzedaży.

Na całym świecie sprzedano w ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedano 53.125 egzemplarzy samochodów Porsche. Na szczycie sprzedaży uplasował się oczywiście SUV-y – Cayenne sprzedało się w liczbie 18.417 sztuk, a Macan nieco gorzej – 15.547 sztuk. Co ciekawe, nowa generacja 911 zaliczyła wzrost sprzedaży względem roku ubiegłego o aż 16%. Najnowszy model w ofercie, czyli elektryczny Taycan sprzedał się w liczbie 1.391 sztuk.

Jeśli chodzi o podział na kraje, to większość sprzedaży pochodzi z Chin (14.098 sztuk) i zanotowano tam spadek o 17%. Drugie miejsce zajmują Stany Zjednoczone z wynikiem 11.944 sztuk i spadkiem 20%. W rodzimym rynku w Niemczech sprzedano 5.214 egzemplarzy, co jest spadkiem o 6%. Warto dodać, że w całej Europie sprzedano 16.787 sztuk, co jest wzrostem względem 2019 roku o aż 20%.

2019 Porsche 718 Cayman GTS – zdjęcia z naszego testu

Zdjęcia: Michał Śniadek

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM DSG

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz