Poznajcie Audi RS6 GTO z bocznym układem wydechowym

Jest to kolejny projekt powstały z okazji 40-lecia napędu Quattro.

Jest to kolejny projekt powstały z okazji 40-lecia napędu Quattro.

Audi posiada bardzo bogatą historię uczestnictwa w wyścigach, wśród której nie brakuje wzlotów, jak i upadków. Na potrzeby różnych serii rajdów przygotowywane były modele, które pokazywały kunszt niemieckich inżynierów jak i stanowiły pokaz tego, co Audi może stworzyć. Jednym z takich modeli jest 90 Quattro IMSA GTO, którego następca został właśnie przedstawiony przez cztery pierścienie.

Projekt został przygotowany przez praktykantów firmy w Neckarsulm pod bacznym okiem szefa projektów Audi, March Lichte i powstał w ramach obchodów 40-lecia napędu Quattro, podobnie jak absurdalnie drogie Audi TT RS 40 Years of Quattro. Audi RS6 GTO nawiązuje do wcześniej wspomnianego 90 Quattro IMSA GTO, który startował w wyścigach IMSA Camel GT Championship w 1989 roku i zdołał zająć pierwsze miejsce w aż siedmiu z trzynastu rajdach.

Był on napędzany 2,2-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem z dużą turbosprężarką KKK, który generował 700 KM mocy oraz 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potężna jednostka napędowa została połączona z 6-biegowym manualem, który przekazywał całą moc na wszystkie koła w ramach napędu Quattro. Takie połączenie pozwalało wykonać mu sprint 0-100 km/h w niecałe 3,1 sekundy oraz rozpędzić się maksymalnie do 310 km/h.

Jak na ten moment nie wiadomo, czy niemiecka marka w rzeczywistości pracuje nad Audi RS6 GTO, gdyż opublikowane materiały wyglądają bardziej na renderingi niż oficjalne fotografie. Niemniej jednak liczmy na to, że Audi przygotuje ten model w ramach jednoegzemplarzowej koncepcji.

Audi RS6 GTO Concept

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Źródło: Motor1

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz