Oto jak mogłoby wyglądać Corvette C8 z dwuczęściową tylną szybą

Czy kultowa dwuczęściowa szyba kiedyś powróci do tego samochodu?

Chevrolet Corvette jest już obecny na rynku od 1953 roku, a sam pojazd stał się swego rodzaju ikoną amerykańskiej marki. Przez okres 68-lat stał się on jednym z najbardziej rozchwytywanych samochodów sportowych na świecie, z Corvette Sting Ray z 1963 roku na czele. Model ten został wyposażony w dwuczęściową tylną szybę, która stała się jego znakiem rozpoznawczym. Projekt niestety nie został kontynuowany, ale przez lata urósł do poziomu ikony marki. Teraz jeden z grafików postanowił prowadzić ten charakterystyczny element do Corvetty C8.

Legendarny Corvette Sting Ray niezbyt długo nacieszył się dwudzielną szybą, gdyż w wyniku wielu skarg na widoczność z tył, projekt został porzucony w 1964 roku. Jednak GM nie zapomniało całkowicie o ikonicznym elemencie i próbowało wykorzystać go w C8. Jednak według dyrektora ds. Projektowania zewnętrznego Chevrolet Performance, Toma Petersa, każda próba „wydawała się wymuszona”, a projektanci nie byli w stanie dopasować dwudzielnej szyby do ostrych krawędzi samochodu.

Pojawia się wiec pytanie, czy Corvetta C8 mogłaby zostać wyposażona w dwudzielną szybę i nadal świetnie wyglądać? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć Rain Prisk, który przygotował wizualizację przedstawiającą nietypową C8. Autor przebudował znacząco tył pojazdu pozbywając się włazu silnika, a zamiast tego postanowił przeciągnąć linię dachu aż do krawędzi samochodu, podkreślając styl fastback. W efekcie czego model otrzymał nieco bardziej „bulwiasty” kształt, który po części przypomina Bugatti. Zastosowanie przedłużonego dachu sprawiło, że konstrukcja słupka B musiała zostać zmieniona, więc Prisk postanowił zastąpić trójkątne wykończenie parą ozdobnych wlotów. Oczywiście wisienką na torcie jest „grzebień” pociągnięty wzdłuż dachu, który dzieli tylną szybę na dwie części i kończy się dopiero przy napisie „Corvette”.

Dodatkowo wprowadzając zmodyfikowaną linię dachu Prisk otrzymał zdecydowanie czystszy i prostszy wygląd tylnej części pojazdu, która jednak została pozbawiona światła stopu, które w produkcyjnej C8 umieszczone jest pośrodku, wysoko ponad tylną szybą. Gdyby projekt Raina trafił na linie produkcyjne, to światło to musiałoby zostać gdzieś umieszczone, co zapewne wymusiłoby pewne zmiany w wyglądzie samochodu.

2020 Hennessey C8 Corvette

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz