Skoda Octavia Pro – specjalnie dla Chin z dłuższym rozstawem osi

Octavia została wydłużona o dodatkowe 44 mm.

Wiele marek postanawia zmodyfikować swoją ofertę dostępnych modeli, aby była ona bardziej atrakcyjna dla klientów z Chin. Stąd też w jednym z najbardziej zaludnionych krajów jeżdżą samochody, które dostępne są tylko i wyłącznie w tamtym regionie. Mowa tu mianowicie o przedłużonych wariantach, które doczekały się szerszego rozstawu osi, a co za tym idzie, oferują zdecydowanie więcej miejsca na nogi. Skoda również postanowiła pójść za konkurencją i przygotowała specjalną Skodę Octavię Pro.

Nowa Octavia Pro jest o 64 mm dłuższa od swojego globalnego odpowiednika i oferuje wydłużony rozstaw osi o dodatkowe 44 mm, co daje jej łącznie 2730 mm. W efekcie czego klienci z Chin otrzymali kultowy model z niemal znakomitym poziomem miejsca na nogi w samochodzie z niewielkiego segmentu i po bardziej przystępnej cenie.

Dodatkowo Skoda postanowiła nie ograniczać się do samego zwiększenia rozstawu osi i Octavia Pro doczekała się nie tylko dłuższych tylnych drzwi, lecz również nowych zderzaków, które zostały zainspirowane Octavią RS, aby nadać wariantowi Pro bardziej sportowy wygląd. Samo nadwozie dostępne jest w kilku żywych kolorach, które świetnie kontrastują z czarnymi osłonami lusterek bocznych i zestawem 18-calowych obręczy.

Wnętrze modelu zostało dosłownie przeniesione z jej globalnego odpowiednika. Stąd też znajdziemy w nim 12-calowy ekran dotykowy i opcjonalny 10,25-calowy cyfrowy wyświetlacz umieszczony za kierownicą. Dodatkowo, wariant Pro za dodatkową opłatą może zostać wyposażony w wyświetlacz Head-up oraz pozostałymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które są dostępne w globalnej Octavii.

Pod jej maską spoczywa 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 koni mechanicznych, który przekazuje całą moc na przednie koła przy pomocy siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów, która bazuje na technologii zmiany biegów grupy Volkswagena, przez co dźwignia otrzymała niepozorną konstrukcję, która wypada zdecydowanie lepiej od przestarzałej i dużej „wajchy”.

Co ciekawe, Octavia Pro ma zawieszenie wielowahaczowe, podczas gdy jej globalny odpowiednik oferuję tę wyrafinowaną konfigurację tylko w droższych wariantach takich jak RS i Scout. Tańsze opcje sprzedawane w Europie opierają się na bardziej podstawowej konfiguracji belki skrętnej z tyłu, co oznacza, że Skoda nie zamierza oszczędzać na produkcji samochodów dedykowanych na rynek chiński.

Zaprezentowanie nowej Skody Octavii Pro nie oznacza, że trzecia generacja modelu zostanie wycofana ze sprzedaży. Czeska marka zamierza sprzedawać obie odsłony równocześnie, aby zmaksymalizować osiągane zyski. Podobnie działanie mogliśmy zobaczyć przy nowej Fabii, której praktyczniejsza, ale starsza odmiana będzie sprzedawana wraz z nowym kompaktem do 2022 roku, kiedy to na rynku pojawi się nowej generacji kombi.

2021 Skoda Octavia RS

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz