Supersamochody

Audi RS6-R od ABT wyprzedane!

Wszystkie 125 egzemplarzy limitowanego modelu znalazło już swoich właścicieli.

W kwietniu 2020 roku niemiecki tuner zaprezentował światu swoje wydanie Audi RS6 Avant najnowszej generacji z dopiskiem „R”. Tradycyjnie dla ABT, model zyskał agresywny body-kit, podkręconą jednostkę napędową oraz kilka drobnych zmian stylistycznych wnętrza.

Ogłoszono, że auto będzie limitowane i zaplanowano stworzenie jedynie 125 egzemplarzy RS6-R. Nie minął rok od premiery i wszystkie egzemplarze zostały już zakupione. Każdy z nich to wydatek minimum 69.900 euro, czyli ok. 319.500 zł, oczywiście nie wliczając do tego kosztu zakupu samego Audi RS6 Avant C8, co w Niemczech jest wydatkiem minimum 121.500 euro, czyli ok. 560.000 zł.

ABT RS6-R z zewnątrz zyskało zupełnie inny wyraz niż Audi RS6, dzięki sporej ilości modyfikacji i dodatkach z włókna węglowego widocznych na przednim zderzaku, atrapie chłodnicy, progach, lusterkach, przelotach powietrza, tylnym zderzaku i klapie bagażnika. Wypełnieniem są 22-calowe felgi z oponami o rozmiarze 285/30 R22.

We wnętrzu zmiany są minimalne. Znajdziemy tutaj nową kierownicę wykonaną z włókna węglowego i Alcantary, na nowo obszyte fotele z emblematem RS6-R, nowy podłokietnik, plakietkę „1 of 125” zamiast znaczka quattro na desce rozdzielczej, nowy włącznik silnika, zmienioną gałkę skrzyni biegów oraz nowe dywaniki.

Źródłem napędu pozostało 4-litrowe V8 z podwójnym turbodoładowaniem, jednak teraz generuje oszałamiające 740 KM oraz 920 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z bazowym modelem jest to wzrost o 140 KM oraz 120 Nm.

Jeśli chodzi o osiągi, to różnica jest zauważalna. Standardowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h. W przypadku RS6-R jest to już 3,2 s oraz 320 km/h.

ABT daje 2-letnią gwarancję na wprowadzone modyfikacje.

2021 ABT RS6-R w obiektywie Auditography

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

2021 ABT RS6-R

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz