Samochody elektryczne

Poznajcie 8-konnego Citroena My Ami Cargo

Ten mały elektryk może przejechać do 75 km na jednym ładowaniu.

Rynek samochodów dostawczych nie należy do najbardziej kluczowych segmentów całej motoryzacji. Jednak praktycznie każda marka oferuje własne samochody użytkowe, które skierowane są zarówno dla firm kurierskich, jak i prywatnych właścicieli, którzy muszą czasem przewieść nieco więcej bagażu. Właśnie ta część rynku właśnie się poszerzyła o jednego z najmniejszych elektryków na świecie. Poznajcie Citroena My Ami Cargo.

Technicznie rzecz biorąc ten niewielki elektryk nie jest stricte samochodem, tylko czterokołowcem, gdyż jego masa nie przekracza 425 kg bez akumulatora. Nowy Citroen My Ami Cargo napędzany jest niewielkim 8-konnym silnikiem elektrycznym, który czerpie moc z baterii o pojemności 5,5 kWh, która pozwala przejechać do 75 km na jednym ładowaniu. Co więcej, pełne naładowanie akumulatora z domowego gniazdka zajmie nam jedynie 3 godziny, a sam Citroen określa swój model jako „idealny do codziennego użytku w większości obszarów miejskich”.

Niewielki elektryczny dostawczak mierzy zaledwie 2,41 m długości, 1,39 m szerokości oraz 1,52 m wysokości, a promień skrętu wynosi jedynie 7,2 metra. Wszystko to sprawia, że jest to idealny pojazd do manewrowania na zatłoczonych uliczkach wielkich miast. My Ami Cargo został przystosowany do przewożenia małych i lekkich paczek. Jego maksymalna ładowność wynosi zaledwie 140 kg, a sam pojazd zdoła pomieścić 260 litrów bagażu. W połączeniu z innymi schowkami wewnątrz niewielkiej kabiny, całkowita pojemność wynosi 400 litrów.

Główną różnicą między zwykłym Ami, a jej elektrycznym odpowiednikiem jest brak miejsca dla pasażera. Zamiast tego Citroën zainstalował siedmioczęściowy moduł polipropylenowy do przewożenia różnorodnych drobiazgów. Oprócz tego, pojazd został także wyposażony w dwukierunkową regulowaną podłogę, modułową półkę i pionową przegrodę między kierowcą a przestrzenią ładunkową.

Citroen My Ami Cargo został wyceniony we Francji na 6490 euro, jednak po uwzględnieniu miejscowych dopłat cena spada do 5600 euro, czyli około 25.500 złotych.

Citroen My Ami Cargo

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz