Poznajcie nowe Porsche 911 GT3 Touring

Po debiucie bazowego GT3, przyszedł czas na nieco bardziej cywilną odmianę Touring.

Poprzednia generacja 911 GT3 była niezwykle popularna w wersji Touring. Premiera nowej odsłony modelu w tej wersji była jedynie kwestią czasu. Auto jest już dostępne i można je również zamawiać u dealerów.

Podobnie jak wcześniej, wariant Touring wyróżnia się nieco bardziej cywilnym wyglądem. Z tyłu zamiast masywnego skrzydła znajdziemy wysuwany automatycznie spojler, a obramowanie szyb jest w kolorze srebrnym zamiast czarnym, zderzaki straciły czarne wykończenie i są całe w kolorze nadwozia, a na pokrywie silnika widnieje dodatkowy emblemat „Touring”.

We wnętrzu zmiany są bardzo kosmetyczne. Zdecydować się można na pakiet zwiększonej ilości skóry, a frontalna część deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi mają specjalne przetłoczenia powierzchni.

Podobnie jak w przypadku Porsche 911 w generacji 991, nowa odsłona Touringa nie ma wprowadza jakichkolwiek zmian w układzie napędowym i zawieszeniu. To oznacza, że z tyłu znajdziemy ten sam, 4-litrowy, wolnossący silnik typu bokser generujący 510 koni mechanicznych i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 10 KM i 10 Nm więcej od odmiany 991.

Osiągi pozostały bez zmian. Porsche 911 GT3 Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s ze skrzynią PDK oraz w 3,9 s z 6-stopniowym manualem. Osiągnięcie pierwszych 200 km/h to zaledwie 10,8 s z PDK i 11,9 s z manualem. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 318 km/h oraz 320 km/h.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, Porsche 911 GT3 Touring nie wymaga dopłaty względem bazowego modelu 911 GT3. Jego cennik również zaczyna się od 883 tysięcy złotych niezależnie, czy preferujemy 6-stopniowy manual, czy 7-stopniowe PDK.

2021 Porsche 911 GT3 Touring

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz