TechArt świętuje 20-lecie GTstreet najnowszą odsłoną „R” na bazie nowego 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S zyskało interesujący pakiet modyfikacji GTstreet R od TechArt.

Wraz z nową generacją Porsche 911, przyszedł czas na nową generację pakietu modyfikacji GTstreet od niemieckiego tunera TechArt. Auto zyskało szereg modyfikacji technicznych, podkręconą jednostkę napędową, agresywny body-kit, a także odmieniony wygląd wnętrza.

Nowy GTstreet R ma o 80 KM i 50 Nm więcej względem poprzedniej generacji, a także o 150 KM i 150 Nm porównując go z bazowym Porsche 911 Turbo S. Jednostka napędowa wyposażona została w nowe turbosprężarki, a inżynierowie przeprogramowali silnik i skrzynię biegów PDK. Efektem jest oszałamiające 800 KM mocy i 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz też: Porsche 911 Turbo S Cabriolet – test przyspieszenia 0-100, 0-140, 0-200

Osiągi po modyfikacjach nie zostały ujawnione, jednak należy się spodziewać redukcji czasu przyspieszenia do ok. 2,2 sekundy od 0 do 100 km/h. Seryjne Porsche 911 Turbo S bieżącej generacji potrzebuje 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna została oficjalnie ogłoszona i wynosi 350 km/h, co jest wartością większą o 20 km/h.

Gdy spojrzymy na wygląd TechArt GTstreet R, nie sposób go pomylić z seryjnym modelem. Nadwozie zyskało agresywny body-kit, który obejmuje nowy przedni zderzak, maskę z wlotami powietrza w stylu 911 GT3, boczne skrzela na przednich nadkolach inspirowane poprzednią generacją GT3 RS, a także nowy tylny zderzak z masywnym dyfuzorem z włókna węglowego i podwójnym układem wydechowym.

Na deser oczywiście olbrzymie skrzydło na pokrywie silnika, którego kształt jest dość nietypowy. Niemniej spojler ma spełniać swoją powinność, a nie być estetycznym dodatkiem i w tym jest bardzo dobry. Jak podaje TechArt, docisk z tyłu przy 140 km/h jest czterokrotnie większy niż w seryjnym modelu.

Inżynierowie zaprojektowali również nowe zawieszenie i klienci mają wybór stale obniżyć pojazd o 25 mm lub zdecydować się opcjonalny system z regulacją od 15 mm do 25 mm. TechArt zapowiedział, że pracuje nad pakietem Clubsport, który będzie zawierał m.in. nowe wyczynowe zawieszenie.

Podobnie jak w przypadku innych modeli TechArt, klienci mogą całkowicie spersonalizować wnętrze i wybrać dowolne wysokiej jakości materiały. Do wyboru jest wiele wzorów wykończenia, w tym tradycyjne kraty, pasy i szachownicy. Na uwagę zasługuje ten ostatni, który w pierwszym demo wraz żółtym obszyciem, szaro-czarną kratą i włóknem węglowym prezentuje się ponadczasowo.

W środku znajdziemy kierownicę z nowym obszyciem i znacznikiem środka o grubości 5 mm, elementy wykończeniowe z włókna węglowego, logotyp TechArt i GTstreet R m.in. na kierownicy, podłokietniku, oparciach kubełkowych foteli, progach oraz w prawej części deski rozdzielczej.

TechArt GTstreet R będzie limitowany do 87 egzemplarzy. Cena bazowa pakietu tuningowego przed opodatkowaniem to 73 tysiące euro (ok. 332 tysiące złotych), jednak każdy klient jest wyceniany indywidualnie z uwagi na mnogość konfiguracji.

2021 TechArt GTstreet R

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz