Poznajcie kompaktową Hondę Civic

Auto zadebiutowało na rynku Stanów Zjednoczonych.

Nowa generacja Hondy Civic zadebiutowała już w listopadzie zeszłego roku, jednak premiera ta dotyczyła wyłącznie sedana. Od tego czasu minęło już ponad pół roku i wreszcie możemy przywitać Civica XI. generacji w wariancie hatchback Według wcześniejszych pogłosek oba modele miały różnić się jedynie kilkoma szczegółami, jednak ostatecznie możemy dostrzec więcej różnic.

Według Hondy, styl kompaktowego Civica powinien spodobać się „młodym, aktywnym nabywcom”. Pierwszą różnicę możemy dostrzec już na przodzie pojazdu, na którym znalazł się nieco zmieniony grill. Pionowe listwy zostały zastąpione przez sześciokątne otwory, które nieco lepiej komponują się z całym wyglądem od sedana. Więcej zmian dostrzeżemy w tylnej części pojazdu, a największą różnicą będą oczywiście same wymiary pojazdu. Kompaktowy Civic ma mniejszy zwis tylny, a samo nadwozie jest o 12,4 cm krótsze od sedana.

Oprócz tego możemy dostrzec bardziej łukowatą linię dachu, która nadaje kompaktowi nieco elegantszy wygląd względem sedana. Najbardziej zauważalną różnicą jest układ tylnych świateł, gdyż japońscy inżynierowie wprowadzili do hatchbacka podłużną listę świetlną LED łączącą obie lampy, podczas gdy sedan posiada dwa osobne światła. Niestety nowa odsłona Civica jest nieco mniej praktyczna od swojej poprzedniczki, gdyż jej przestrzeń załadunkowa spadła o 34 litry.

Warto również wspomnieć, że Civic w nadwoziu hatchback, w przeciwieństwie do sedana, będzie dostępny z 6-biegową manualną przekładnią. Manual będzie oferowany zarówno z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 160 KM oraz 187 Nm momentu obrotowego, jak i z 1,5-litrowym turbodoładowanym motorem zapewniającym 182 KM mocy oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mowa oczywiście na razie wyłącznie o rynku USA.

Jednak zwolennicy automatycznych skrzyni biegów również znajdą coś dla siebie, gdyż bezstopniowa przekładnia CVT będzie dostępna we wszystkich wersjach silnikowych, a w wariantach wyposażenia LX i EX-L będzie jedyną możliwością. W przypadku opcji Sport lub Sport Touring otrzymamy łopatki do zmiany biegów. Co więcej, inżynierowie Hondy wprowadzili do hatchbacka kilka modyfikacji zawieszenia i układu kierowniczego, aby nadać mu nieco bardziej sportowego charakteru.

Kompaktowy Civic w wersji LX, Sport i EX-L otrzymają 7-calowy zestaw cyfrowych wskaźników oraz 7-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki. Natomiast topowa wersja Sport Touring będzie oferowana z 10,2-calowym zestawem wskaźników oraz 9-calowym wyświetlaczem systemu inforozrywki.

2022 Honda Civic

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz