Bentley wycofał swoje bazowe W12 z Continentala GT

Flagowy silnik dostępny jest teraz wyłącznie w wariantach Speed.

Bentley zawsze był specyficznym producentem w erze downsizingu i elektryfikacji samochodów. W ofercie brytyjskiej marki próżno było szukać „nowoczesnych” modeli, a dopiero niedawno pokazano hybrydowy wariant modelu Bentayga, który zamiast silnika podwójnie turbodoładowanego, 4-litrowego V8, wyposażony został w wolnossące, 3-litrowe V6 i silnik elektryczny o łącznej mocy 450 KM.

Wciąż jednak jako jedno jeden z nielicznych producentów potężne silniki V8 i W12 w innych swoich modelach. Powoli i tam wkraczają „eko-zmiany”, jednak niekoniecznie tak drastyczne, jak u innych. Z oferty bazowego Continentala GT na rok modelowy 2022 zniknął 6-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik W12.

Jak podaje CarBuzz, silnik W12 zniknął już z oficjalnej strony Bentleya bez jakiegokolwiek komunikatu w tej kwestii. Po skontaktowaniu się z przedstawicielami brytyjskiej marki, otrzymano odpowiedź, że Continental GT z silnikiem W12 w roku modelowym 2022 jest dostępny, jednak teraz wyłącznie w sportowych wersjach Speed i Speed Convertible.

Wariant Speed to flagowa odmiana Continentala GT. Jest on wyposażony w ten sam, podwójnie turbodoładowany, 6-litrowy silnik W12, co w wycofanym bazowym wariancie, jednak podkręcony o dodatkowe 24 konie mechaniczne. Czas od 0 do 100 km/h został skrócony o 0,1 sekundy, co pozwoliło osiągnąć wynik zaledwie 3,5 sekundy, a sama prędkość maksymalna została podwyższona do 335 km/h. Za napęd odpowiada ta sama, 8-stopniowa skrzynia automatyczna, jednak po kilku zmianach reaguje szybciej i bardziej agresywnie. Oprócz tego wprowadzono zmodyfikowane zawieszenie oraz i nieco zmieniony układ kierowniczy.

W ofercie Bentleya Continentala GT pozostały dwa inne warianty, czyli V8 i Mulliner. Oba są wyposażone w 4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany się na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 318 km/h.

2021 Bentley Continental GT Speed

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz