Moto Filmy

Nowa Kia Sorento oblała test łosia

Masywny SUV wypadł znacznie lepiej od swojej poprzedniej odsłony.

Testowany egzemplarz Kii Sorento został wyposażony w hybrydowy układ napędowy oparty na 1,6-litrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym, który generuje łącznie 230 KM mocy oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc trafia na wszystkie koła przy pomocy 6-biegowej automatycznej przekładni. Takie zestawienie pozwala wykonać sprint 0-100 km/h w 9,0 sekund oraz rozpędzić się maksymalnie do 193 km/h.

Niestety wyposażenie i tak sporej Kii Sorento w hybrydowy układ napędowy znacząco zwiększyło masę pojazdu, która wynosi obecne niespełna dwie tony wraz z ciężarem kierowcy. Stąd też hiszpańscy kierowcy sądzili, że spora masa przełoży się na toporne sterowanie samochodem, jednak prawda okazała się zupełnie inna. Przy pierwszej próbie przy prędkości 76 km/h, kiedy kierowcy nie byli jeszcze obeznani z reakcjami samochodu, strącił on zaledwie jeden pachołek.

Ostatecznie kierowcom udało się wykonać czysty przejazd przy prędkości 73 km/h, co nie stanowi zbyt dobrego wyniku. Jednak jeżeli połączymy uzyskany rezultat z ogromną masą oraz sporymi rozmiarami 7-osobowego SUV-a to wypada on zdecydowanie lepiej. Warto także dodać, że poprzednia generacja Sorento uzyskała zdecydowanie gorszy wynik na poziomie 70 km/h.

Niemniej jednak nowa Kia Sorento wykazała się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi jak na tak ogromnego SUV-a. Pojazd nie jest znacząco nadsterowny i żadne z kół nie było bliske oderwania się od nawierzchni. Dodatkowo sam system stabilizacji toru jazdy działa subtelnie i hamuje odpowiednie koła, aby utrzymać pojazd w wymaganym torze.

2021 Kia Sorento

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz