Moto Filmy

Audi RS e-tron GT prawie zdało test łosia

Reakcje pojazdu były bardzo łatwe do kontrolowania.

Testowany egzemplarz Audi RS e-tron GT napędzany jest przez dwa silniki elektryczne generujące maksymalnie do 646 KM mocy oraz 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego w trybie Boost. Cała moc przekazywana jest na wszystkie koła przy pomocy dwustopniowej przekładni, co pozwala wykonać sprint 0-100 km/h w 3,3 sekundy oraz rozpędzić się maksymalnie do 250 km/h.

Oczywiście w teście łosia bardziej liczy się zwinność i precyzja kierowania od mocy oraz oferowanych osiągów. Niemniej jednak potężne Audi RS e-tron GT również tutaj nie ma sobie zbyt wiele do zarzucenia. Już przy pierwszej próbie przy prędkości 75 km/h hiszpańscy kierowcy zauważyli, że wszystkie reakcje samochodu są bardzo przewidywalne i łatwe do opanowania. Dodatkowo pojazd oferuje dwa tryby jazdy: Comfort oraz Dynamic. W pierwszym z nich zawieszenie jest łagodnie ustawione, natomiast w przypadku trybu Dynamic otrzymujemy sztywniejszą konfigurację, która przekłada się na większą precyzję w kierowaniu samochodem.

Stąd też kierowcy właśnie w tym trybie jazdy pokładali największe nadzieje. Ostatecznie pojazd zdołał wykonać czysty przejazd przy prędkości 75 km/h, co nie pozwoliło mu pozytywnie ukończyć testu łosia. Niemniej jednak nie jest to najgorszy wynik, a sam RS e-tron GT nie został stworzony z myślą o dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Dodatkowo niemiecki elektryk był bliski wykonania czystego przejazdu przy prędkości 77 km/h, jednak strącił on jeden z pachołków.

Z pewnością Audi RS e-tron GT jest bardzo dobrym samochodem, który świetnie poradzi sobie podczas wykonywania nagłego manewru omijania, gdzie najważniejsze będzie bezpieczne ominięcie przeszkody. Niemiecki elektryk w żadnej próbie nie wykazał niebezpiecznych i nieprzewidywalnych reakcji, przez co nie powinien sprawić większych problemów nawet niedoświadczonym kierowcom. Dodatkowo prędkość wyjściowa pojazdu pozostawała wysoka, co oznacza, że system stabilizacji toru jazdy działa w sposób bardzo subtelny i prawie niedostrzegalny.

Prototyp Audi RS E-Tron GT

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz