Nowe BMW M4 CSL może zrzucić nawet 100 kg zbędnej masy

Były dyrektor generalny BMW M, Markus Flasch postanowił powiedzieć kilka ciekawostek o M4 CSL oraz M3 Touring.

Każdy samochód, który powstał, jest w trakcie rozwoju lub też jego projekt został ostatecznie odrzucony, posiada jakąś ciekawą historię, która często nigdy nie trafia do publiczności. Większość marek dba o zachowanie tajemnicy, jednak są też takie, które otwarcie mówią o swoich samochodach. Tak też jest w przypadku BMW, gdyż były dyrektor generalny BMW M, Markus Flasch postanowił podzielić się z nami kilkoma ciekawostkami o nadchodzących M4 CSL i M3 Touring.

Markus Flasch w niedawnym wywiadzie dla Auto Motor und Sport opowiedział o pracy jaką jego zespół spod szyldu „M” włożył w oba modele. Co prawda Flasch przekazał już pałeczkę swojemu następcy Frankowi van Meelowi i zostaje teraz dyrektorem generalnym Rolls-Royce’a, to jednak przez trzy lata dbał o rozwój wszystkich modeli spod znaku M.

Markus Flasch powiedział wprost, że nie ma sensu ukrywać CSL i nazwał całą tę maskaradę tajemnicą poliszynela, a tym samym potwierdził niedaleką premierę odchudzonego M4. Co więcej, podał nam kilka szczegółów dotyczących „diety” nadchodzącego modelu. Inżynierowie postanowili pozbyć się tylnych foteli, a sam Flasch dodał, że ich celem jest trzycyfrowy spadek masy i nie mowa tu wcale o funtach, tylko o kilogramach. Trzeba przyznać, że zrzucenie 100 kg masy jest sporym wyczynem zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę standardowe M4 z manualną skrzynią biegów, które waży i tak zaledwie 1674 kg.

Powiedział również, że nadchodzące BMW M3 Touring w żadnym stopniu nie było planowane przez bawarską markę. Flasch powiedział, że inżynierowie dywizji M ciężko o to walczyli i nagle wymyślili swego rodzaju prototyp znikąd. „Wyglądał jak U-Boot z warsztatu” – powiedział Markus. Flasch wyraził aprobatę dla prototypu, jednak największą przeszkodą było przekonanie zarządu marki do stworzenia tego samochodu. Ostatecznie Bawarczycy mieli się zgodzić na M3 Touring, ponieważ prototyp był tak dobrze zbudowany, a tablica oświetliła projekt na zielono.

Warto także wspomnieć, że to nie pierwszy raz kiedy inżynierowie spod szyldu M próbowali przekonać zarząd marki do produkcji M3 Touring. Kilkadziesiąt lat temu został przygotowany prototyp E46 M3 Touring, ale propozycja została niestety odrzucona. Dopiero ponad 20 lat później udało się urzeczywistnić projekt, jednak fani również bardzo długo czekali na M3 z długim dachem, stąd też stawianie są przed nim bardzo wysokie oczekiwania.

2022 BMW M4 CSL – zdjęcia szpiegowskie, październik 2021

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz