Samochody elektryczne

Nowy Genesis GV70 został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Chinach

Nowy crossover zaoferuje nam 489 KM mocy i napęd na wszystkie koła.

Genesis powoli rozbudowuje swoją ofertę samochodów elektrycznych, która obecnie składa się z GV60 jeżdżącego na płycie podłogowej dedykowanej dla samochodów elektrycznych oraz z G80, który został zaprezentowany na kwietniowych targach motoryzacyjnych w Shanghaiu. Wkrótce do zelektryfikowanej rodziny dołączy także GV70, którego mogliśmy podziwiać podczas targów Auto Guangzhou 2021.

Nowy GV70, podobnie jak wcześniej wspomniany G80 korzystają z tej samej płyty podłogowej, co ich spalinowe odpowiedniki. Sam pojazd doczekał się kilku modyfikacji kosmetycznych względem swojego rodzeństwa i otrzymał zamkniętą kratę grilla o charakterystycznym wzorze rombu, nieco zmodyfikowany przedni zderzak oraz ukryty port ładowania. Oczywiście z tylnego zderzaka zniknęły zbędne końcówki układu wydechowego, stąd też i on doczekał się nieco zmienionego wyglądu.

Południowokoreański elektryk został standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła, który automatycznie przełączy się na napęd na dwa koła, gdy dodatkowa moc nie jest potrzebna. Dodatkowo luksusowy crossover otrzymał Boost Mode, który pozwala osiągnąć maksymalną moc na poziomie 489 KM mocy oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy bratni sedan oferuje jedynie 370 KM mocy oraz 700 Nm momentu obrotowego.

Z włączonym Boost Mode oraz wybranym trybem jazdy sport, Genesis GV70 potrzebuje jedynie 4,5 sekundy aby wykonać sprint 0-100 km/h. Dodatkowo, nowy elektryk jest pierwszym modelem zeroemisyjnym, który oferuje tryb e-Terrain, gdyż nie trafił on na wyposażenie mniejszego GV60. Genesis nie zdradziło, jakie akumulatory trafią na pokład nowego modelu i wiemy jedynie, że crossover będzie obsługiwał szybkie ładowanie o mocy 350 kW, które pozwoli naładować akumulator z 10 do 80 procent w mniej niż 20 minut. Wiemy również, że nowy elektryk będzie mógł przejechać do 500 km na jednym ładowaniu według chińskiego cyklu CLTC. Kolejnym ciekawym dodatkiem jest funkcja ładowania dwukierunkowego przy mocy 3,6 kW, która pozwala wykorzystać moc akumulatora do zasilania urządzeń znajdujących się poza pojazdem.

Jak na ten moment nie wiemy, kiedy nowy Genesis GV70 trafi do sprzedaży oraz czy będzie on dostępny w Europie.

2022 Genesis GV70

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz